Wednesday, June 24, 2009

Pariis

Pariis
Pariis oli üks suhteliselt planeerimata reis, aga seda parem. Alguse sai see 17. juuni hommikul vara kui alustasime reisi Furtvangeni bussipeatusest. Karlsruhest läksime prantsuse kiirongiga(TGV). Peab mainima,et sõit oli mugav ja kiire 12:45 olime Alexiga Pariisis.
Seekord olin otsustanud kasutada uutmoodi võimalust ööbimiseks(Couchsurfing), siis esimese asjana läksime kohta, kus me ööbisime( Tema oli küll Alexi sõber eelmisest reisist). Isabelle on väga väga tore, positiivne, loovinimene. Korter oli kaootiline, täis kõiksugu huvitavaid vidinaid- õhtul sai isegi rõdul süüa vaatega tänavale.
Peale oma asjade ära viimist läksime linnaga tutvuma- jalutasime pikalt- Champs-Élysées, Triumfikaar, Eiffeli torn, Orsay muuseum(ainult väljast) ja lihtsalt Seine'i kallas...Õhtul saime Mari-Liisiga kokku, ma olin ikka tiba loll, leppsime kokkusaamiskohaks Sacre-Coeur'i kirik- ühes Pariisi kõrgeimas punktis ja ta pidi sinna tulema kogu oma pagasiga, mida ei olnud väga vähe...aga vähemalt me kohtusime:) ja eesti keele rääkimine ei olnud üldse nii kerge kui ma arvasin...Esimese päeva viimane asi oli Moulin Rouge.
Neljapäeva hommikul viisin oma asjad uude kohta, sinna, kus Mari-Liis juba oli esimese öö olnud. Meie hostiks oli Maumau, prantsuse noormees, kes õpib piloodiks:). Korter oli ilus ja vaade võrratult Eiffeli tornile- söögilauast imeline vaade.
Enne, kui Alex festivalile läks, käisime Jumalaema kiriku juures ja tegime seal mõned pildid ja siis juba meie Mari-Liisiga kahekesi Louvre'i. Louvre oli huvitav ja rahvast oli ka suhteliselt vähe. Muuseumile järgnes jalutamine ja istumine Eiffeli torni all (ahjaa, kuskile üles me ei läinud, ma mõtlen ühegi torni tippu). Pärast seda asusime teele oma ööbimiskohta- tee oli pikk nägime sildasid, Ameerika vabadussamba koopiat, hotelli wc jpm. Lõpuks jõudsime Maumau juurde ja kuna me ei mäletanud, millises korteris ta täpselt elab siis lasime mitut kella, ta oli natuke selle peale kuri- aga õnneks andis andeks. Siis tegime süüa- makarone, jõime veini ja Vana Tallinnat mitmel erineval viisil. Kaua me üleval ei olnud kuna tal oli järgmisel päeval tähtis eksam.
Reedel läksime oma järgmisesse ööbimiskohta, kus me peatusime kõige pikemalt, 3 ööd. Mustafa on Türgist, väga abivalmis ja mõistev, sest me(ma) tekitasime talle tüli, aga mitte esimesel õthul.
Igatahes reedel käisime Versailles, mis on linnast natuke väljas, ilus oli aga külm. Jalutasime seal päris pikalt. Suure osa päevast veetsime kõrghoonetega linnaosas, kus on modernne Triumfikaar- mulle meeldis seal. Õhtul läksime Mustafa juurde, kus meile valmistati õhtusöök- makaronid türgi vorstiga. Hiljem läksime linna peale- istusime sillal, kus oli veel palju teisi noori ja jõime veini ja hiljem jalutasime Notre Dame'i juures...sellega oli see päev läbi.
Laupäeval magasime ja siis läksime katakombidesse, huvitav, kuigi veidi õõvastav näha nii palju konte. Peale seda jalutsasime niisama ja siis Mustafa juurde tagasi, kus juhtus paha asi- veekann sulas pliidi peale ära, mis omakorda põhjustas elektriprobleeme- hea, et mustafa nii mõistev oli. Laupäeva õhtuks oli välja pakutud korteripidu ja sinna me ka läksime.
Pühapäev oli Pariisis muusika päev/pidu- tasuta kontserdid igal pool üle linna, ainuke jama oli, et me eriti ei näinud midagi. Samas rahvast oli kõvasti tänavatel, heal ajal sattusime ikka sinna. Päeval käisime veel veidi paremas kohas söömas ja üritasime poodides käia, aga enamik olid siiski kinni...
Esmaspäev oli jalutamise (Luxemburgi aed, Pantheon) ja lõõgastumise päev. Selle öö olin jälle Isabelle' i juures, mulle meeldis tema juures. Teisipäeva(jaanipäeva) hommikul vara lahkusime, et minna rongile- lõunaks olime tagasi Furtwangenis.
Ma pole küll 100% kindel, aga Pariis on vist mu lemmiklinn. Kui mul ainult avaneks võimalus seal mõnda aega elada, eks näis, mis tulevik toob...Mida vähem planeerimist, seda parem reis...
Ainult jaanipäev oli hästi halb- kuidagi ei saanud tähistada :(






2 comments:

voodiloom said...

aww...
minu jaanipoäev oli nagu suht best ever :D:D:D

Liis said...

Vedas sul...